Bureau Brainz, online marketing, je hoeft niet te schreeuwen om op te vallen

Online Marketing

Online marketing is een veel genoemd onderwerp. Maar wat is online marketing en wat kun je en mag je er van verwachten? Online marketing is simpelweg het online wegzetten van je producten en/of diensten op het internet. Online marketing bestaat uit meerdere instrumenten die je zowel samen als individueel kan toepassen. Deze instrumenten hebben allemaal hun eigen kracht.

Betaald adverteren via Google (SEA)

Betaald adverteren via Google is tegenwoordig niet meer weg te denken als het gaat om online marketing. De reden hiervoor is dat het zowel gericht is op de korte termijn als op de lange termijn. Je staat meteen waar je wilt staan met je gewenste advertentie. Daarbij heb je gelijk bezoekers die op je website komen. Betaald adverteren kun je doen op zoektermen, maar ook op relevante pagina’s en met banners. Elke campagne kun je specifiek afbakenen op zaken als gebied, geslacht en/of leeftijd. Op deze manier kun je heel specifiek je campagne instellen, om zo effectief mogelijk je doelen te behalen.

google-partner-RGB-search-mobile Bureau Brainz Rijssen

Organische vindbaarheid (SEO), ook wel het linkerrijtje van Google

Organische vindbaarheid is een belangrijk onderdeel, maar heeft naast de voordelen ook veel nadelen. Wij als Bureau Brainz willen daar altijd eerlijk in zijn, we kunnen dan ook nooit garanties geven op te behalen resultaten. Dit omdat organische vindbaarheid van heel veel factoren afhankelijk is. Bijvoorbeeld hoe de content is opgebouwd, hoe de structuur aan de achterzijde van je website is, wat de namen van de afbeeldingen zijn, hoeveel linkjes je van andere websites hebt en wat de waardes zijn.

Bureau Brainz adviseert altijd om pas te beginnen aan de organische vindbaarheid wanneer via Adwords is gebleken welke zoektermen werkelijk relevant zijn en welke conversies opleveren. Op deze manier zet je organische vindbaarheid het meest effectief in. Wij zijn namelijk van mening dat het geen zin heeft om daar te staan waar ze je toch niet zien.

Re-marketing, het volgen van bezoekers met Banners

Je kent het wel, je hebt gekeken naar dat ene vakantieresort en overal kom je dat resort tegen bij het surfen over het web. Dat heet re-marketing. Elke gebruiker die je website heeft bezocht krijgt een cookie mee, aan de hand van deze cookie kunnen wij speciale banners vertonen om mensen te overtuigen alsnog een doel te laten voltooien op jouw website. Re-marketing heeft veel kracht, je laat namelijk de bezoeker nogmaals zien dat jij de beste bent en daarbij wordt de banner veel vertoond. Hierdoor heeft men het gevoel dat ze met een solide partij te maken hebben, ook de naamsbekendheid wordt hierdoor vergroot.

Online marketing met Social Media

Social media is en blijft een hot item, Facebook blijft maar groeien, Instagram wordt alsmaar groter en Twitter blijft ondanks dat het wat marktaandeel inlevert belangrijk. Bijna alle bedrijven springen hier maar al te graag op in. De grootste kracht in social media zit hem in het “delen” of “liken” van berichten. Ondanks dat je misschien maar enkele volgers hebt, kan je bereik door het delen velen malen groter zijn. Daarnaast is social media laagdrempelig, je kunt op deze manier snel en makkelijk je doelgroep bereiken. Door het adverteren op social media kun je razendsnel producten en/of diensten promoten en tegelijkertijd je naamsbekendheid vergroten. Je laat zien dat je als bedrijf nog leeft.

Moet elk bedrijf dan gebruik maken van Social Media? Nee hoor, voor sommige bedrijven is het leidend en voor anderen is het puur ter ondersteuning. Daarnaast zien wij ook dat elk platvorm ook zijn eigen kracht heeft.

Overige tools voor online marketing

Zoals in de eerste alinea al vermeld stond, zijn er talloze instrumenten die je bij internet marketing kan toepassen. Hierboven hebben we slechts een viertal instrumenten uitgelicht. In onze blogs staan verschillende onderwerpen verder uitgewerkt.

Wil je graag meer informatie, neem dan gerust contact met ons op.

Cases Bureau Brainz