Bureau brainz, ontwerp, hoe verbeeld je een identitiet van een bedrijf of organisatie

Ontwerp, oftewel de grafische identiteit van je organisatie

Als bedrijf wil je graag herkend worden, en die herkenning moet passend zijn bij de identiteit van je organisatie en aansluiten bij je product en/of dienst. Het ontwerp moet je doelgroep namelijk een gevoel geven dat passend is bij het product of de dienst die je aanbiedt. Klopt dit gevoel niet dan zul je al gauw merken dat je achter de feiten aanloopt.

De kracht van je ontwerp

De kracht van een ontwerp zit hem in de passende huisstijl en hoe consequent deze wordt doorgevoerd. Een huisstijl omvat zaken als logo, kleur gebruik, typografie en fotografiestijl. Het is van belang dat de huisstijl volledig wordt doorgevoerd in alle uitingen die je organisatie naar buiten toe heeft. Dit kan o.a. briefpapier, website, bedrijfskleding, advertenties of busbelettering zijn. Uit ervaring weten we dat een merk, naam, logo, product of dienst minimaal 20 keer bij je doelgroep voorbij moet zijn gekomen wil die enige blijk van herkenning geven.

Hoe strakker je de huisstijl wegzet binnen je organisatie, hoe sneller die blijk van herkenning er zal zijn!

Ontwerp Logo

Je logo is wel het meest bekende onderdeel van de huisstijl. Een logo kun je op verschillende manieren ontwerpen:
– Beeldmerk (Puma)
– Woordmerk (Hema)
– Mascotte (ING bank)
– Embleem (Alfa Romeo)
– Zegel (Douwe Egberts)
– Vignet (Nike)
– Monogram (Albert Heijn)
– Lettermerk (NOS)

Veelal zie je ook kreten of slogans verwerkt worden binnen een logo. Deze slogans geven het logo meer kracht. Een mooi voorbeeld hiervan is Architectuurwonen.nl (betaalbaar bouwen onder architectuur).

Ontwerp website

Het ontwerp van je website is het belangrijkste onderdeel na het logo. Bureau Brainz ontwerpt websites volledig volgens de vastgestelde huisstijl. Alle facetten worden hierin verwerkt en de eenheid is hierin van groot belang. Tijdens het ontwerp van de website worden er twee andere belangrijke factoren meegenomen: gebruiksgemak (volledig gericht op je doelgroep) en niet te vergeten de vindbaarheid van de website. Klopt de opmaak zoals indeling menu, opbouw van de tekstblokken en hoogtes van de sliders zoals Google deze voor ogen heeft. Door onze kennis op het gebied van online marketing, en de korte communicatielijnen binnen ons kantoor, verwerken we deze punten meteen bij de opbouw van je website. Op deze manier is je website gelijk beter vindbaar.

Bureau Brainz en overige reclame uitingen

Zoals aangegeven bevat het ontwerp meer dan alleen een logo en website. Bureau Brainz kan alle ontwerpwerkzaamheden voor je uitvoeren. Brochures, advertenties, gevelopmaak van je pand en omslagmappen. Alles volledig in afstemming met de huisstijl.

Wil je graag meer informatie? Neem dan contact met ons op. In onderstaande cases hebben we wat voorbeelden uitgelicht.

Cases Bureau Brainz